Sitearchief

dooradmin

Kan de Voedselbank ook helpen met schulden?

Nee, dit is geen taak van de Voedselbank. U kunt hiervoor het beste contact opnemen met Stichting Farent – sociaal werk, www.farent.nl, tel. 088 – 0237500;  uw bewindvoerder of de gemeente.

dooradmin

Hoe zit het met mijn privacy?

De Voedselbank heeft  een privacystatement. Naam- en adresgegevens worden niet aan derden verstrekt. Voor vrijwilligers geldt een geheimhoudingsplicht.

dooradmin

Wat als ik het pakket niet zelf af kan halen?

Als u onverwacht niet in de gelegenheid bent om zelf uw voedselpakket af te halen, kunt u dit aan iemand anders vragen. Diegene moet een legitimatiebewijs en uw voedselbankpasje meenemen. U moet dit vooraf telefonisch melden bij de uitgiftecoördinator. Het telefoonnummer vind u op de pagina van uw uitgiftepunt en op de achterkant van het voedselbankpasje.

Is dit niet mogelijk dat iemand anders uw pakket ophaalt, dan kunt u zich op de dag van uitgifte telefonisch afmelden bij de uitgifte-coördinator.

Bent u verhinderd vanwege vakantie of andere vooraf bekende redenen dan kunt dit vooraf doorgeven bij uw wekelijkse bezoek aan Voedselbank.

dooradmin

Hoe lang krijg ik een voedselpakket?

Als u in aanmerking komt voor een voedselpakket, krijgt u dat in eerste instantie voor een periode van twee tot zes maanden. Per situatie wordt dit bekeken. Hierna is een verlenging mogelijk. Deze verlenging  wordt samen met u en de verwijzende instantie aangevraagd. Uw financiële situatie wordt dan opnieuw bekeken. Bij de Voedselbank Den Bosch en omstreken is de maximale termijn voor het verkrijgen van voedselpakketten 3,5 jaar (42 maanden).

dooradmin

Waar en op welk tijdstip kan ik mijn voedselpakket ophalen?

Als u voor een voedselpakket in aanmerking komt, kunt u het pakket wekelijks afhalen bij een uitgiftepunt bij u in de buurt. Tijdens de intake wordt het afhaalpunt met u besproken.