Nee, dit is geen taak van de voedselbank. Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met Stichting Farent, sociaal werk (via www.farent.nl of 088 023 7500), met je bewindvoerder of met de gemeente.
Bekijk hier het privacystatement van Voedselbank Den Bosch en omstreken. Naam- en adresgegevens worden niet aan derden verstrekt. Voor vrijwilligers geldt een geheimhoudingsplicht.
Als je onverwacht niet in de gelegenheid bent om zelf je voedselpakket af te halen, kun je dit aan iemand anders vragen. Diegene moet een legitimatiebewijs en jouw voedselbankpasje meenemen. Je moet dit vooraf telefonisch melden bij de uitgiftecoördinator. Het telefoonnummer vind je op de pagina van jouw uitgiftepunt en op de achterkant van het voedselbankpasje.
Is het niet mogelijk dat iemand anders je pakket ophaalt? Dan kun je je op de dag van uitgifte telefonisch afmelden bij de uitgifte-coördinator.
Ben je verhinderd vanwege vakantie of andere vooraf bekende redenen? Geef dit vooraf door, tijdens jouw wekelijkse bezoek aan de voedselbank.
Als je in aanmerking komt voor een voedselpakket, krijg je dat in eerste instantie voor een periode van twee tot zes maanden. Per situatie wordt dit bekeken. Hierna is een verlenging mogelijk. Deze verlenging wordt samen met jou en de verwijzende instantie aangevraagd. Je financiële situatie wordt dan opnieuw bekeken. Bij Voedselbank Den Bosch en omstreken is de maximale termijn voor het verkrijgen van voedselpakketten 3,5 jaar (42 maanden).
Als je voor een voedselpakket in aanmerking komt, kun je het pakket wekelijks afhalen bij een uitgiftepunt bij jou in de buurt. Tijdens de intake wordt met je besproken om welk uitgiftepunt het gaat. Kijk op de pagina van het betreffende uitgiftepunt voor het adres en de openingstijden.